sunnuntai 25. joulukuuta 2016

Tilanne

Olen nyt ollut Helsingissä tutkimuksissa 1 vuoden ja 4 kuukautta.

Lääkäri kirjoitti potilastietoihin että minulla ei ole aktiivista psykoottisuutta ja realiteetit on kunnossa.

Hän myös pohtii että kävisin Tampereella second opinion käynnin jo diagnosointivaiheessa.

Minun oma lääkäri kirjoittaa vielä lausunnon HYKS lääkärille.

Psykologin lasunnossa lukee mm:


"Kaiken kaikkiaan tvan kokemus itsestään naisena vaikuttaa hyvin pitkäaikaiselta ja vakaalta
transsukupuolisuuteen sopien, eikä tule ilmi mitään sellaista, minkä vuoksi tvan kokemus
olisi todennäköisemmin selitettävissä psykoosisairaudella tai aspergerin oireyhtymällä,
mitkä eivät kumpikaan sinänsä poissulje samanaikaista transsukupuolisuutta."

"Näkisinkin, että tvalle voisi harkita hoitojen uudelleen aloittamista hyvin rauhallisella
tahdilla, tehostetussa psykiatrisessa seurannassa."

Läheistapaaminen oli kesän lopulla ja siellä Lääkäri sanoi että olen "ainutlaatuinen".

Tutkimukset kestää kauan juuri sen takia kun olen ainutlaatuinen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti